عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه ارتباط بین مدیریت تحول گرا و رضایت کارکنان در اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه

– تأثیر آرمانی

تأثیر آرمانی، رفتاری می باشد که پیروان را به بهره گیری از مدیرانشان به عنوان الگو تشویق می­کند. اصطلاح دیگری که برای تشریح این شکل مدیریت بهره گیری شده، کاریزما می باشد. در مرکز و هسته تأثیر ایده‌آل، ایجاد ارزش هایی قرار دارد که الهام‌آور و معنادار هستند و حس هدفمندی را در افراد ایجاد می­کنند.

مدیرانی که در تأثیر آرمانی بالا هستند، همچنین حس قوی ثبات کنترل عاطفی دارند. آنها عقیده دارند که تغییر و متحول کردن پیروانشان از راه ارتباطات، الگو دهی تأثیر و تشویق، استراتژی­های مناسب برای رسیدن به مأموریت و هدف­های سازمان می باشد.

به گونه اختصار، شاخص­های اصلی تأثیر ایده‌آل، عبارتند از: الگودهی، ایجاد و تشریح ارزش­ها، مهم و معنی‌دار بودن، حس هدفمندی، اعتماد و اطمینان به پیروان، عزت نفس، حس کنترل عاطفی وخود سازمانی(خود تعیینی) (سانتورا و ساروس[1]، 2001).

مدیران تحول گرا کسانی هستند که پیروان خود را الهام می­بخشند، می­توانند به آنها روحیه دهند و در مسیری هدایتشان کنند که منافع سازمان تامین گردد. هم چنین مدیرانی می توانند موجب شوند که زیر دستان با روحیه ای بسیار بالا کار کرده و بدین وسیله اثراتی عمیق بر سازمان بگذارند. این گونه رهبران به نیازها و جنبه­های پیشرفت و ترقی زیردستان توجه خاصی دارند، بر آگاهی­های آن­ها می­افزایند و می­توانند به گونه ای افراد را هدایت نمایند که آن­ها از دیدگاه های جدیدتر به مسائل قدیمی نگاه کنند. رهبری که در افراد تحول ایجاد می کند، پیوسته می­کوشد این اندیش را در افکار پیروان خود تزریق کند که آن­ها صاحب قدرت و توانایی­های برتر بوده و نه تنها به مسائل جاری بپردازند بلکه بایستی از دیدگاه جدید نیز به امور نگاه کنند (رابینز،ترجمه پارسائیان و اعرابی،1381).

مدیریت تحول گرا بر پیروان خود اثر بسیار قوی می گذارد. مدیر تحول گرا چشم اندازی را به شیوه ای جذاب و روشن می سازد و چگونگی رسیدن به آن چشم انداز را اظهار می کند. و با اعتماد به نفس و با خوش بینی اقدام می کند و این اطمینان را به زیردستان انتقال می دهد، ارزشها را با اقدامات نمادین تاکید می کند، با الگو بودن هدایت می کند، و کارکنان را برای رسیدن به چشم انداز توانمند می­سازد ‌(استون و دیگران، ۲۰۰۴).

مدیریت تحولگرا با بهره گیری از مکانیزم­های سازمانی مانند پاداش، ارتباطات، سیاست­های سازمانی و شیوه ها و روش­ها باعث ایجاد فرهنگ مولد روانی با ویژگی­های معنوی بودن، شخصی، مولد، منفعل و تمایل به حفظ وضع موجود می­گردد که این فرهنگ موجب می­گردد که رهبری تحول گرا در محیط­های پویا موفق اقدام کند. مدیریت تحولگرا سبکی از مدیریت می باشد که برای عبور از بحران و مرحله گذار سیستم بسیار موفقیت آمیز می باشد.

[1]Santora & Sarros

سوالات یا اهداف پایان نامه :

-4-1 هدف اصلی:

تعیین ارتباط بین مدیریت تحول گرا و رضایت کارکنان اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه؛

1-4-2 اهداف فرعی:

1-تعیین ارتباط بین مدیریت کاریزماتیک و رضایت کارکنان اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه؛

2-تعیین ارتباط بین ایجاد انگیزه فکری و رضایت کارکنان اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه؛

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

3-تعیین ارتباط بین ملاحظات فردی مدیر و رضایت کارکنان اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه؛

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه ارتباط بین مدیریت تحول گرا و رضایت کارکنان در اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه  با فرمت ورد