مطالعه ارتباط بین توجه مشتریان نسبت به تبلیغات و اندازه ارتقاء فروش خدمت در شعب بانک ملی شهرستان بندرعباس

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

1مقدمه

هدف از این بخش مطالعه پژوهش ها و مطالعاتی می باشد که در زمینه توجه نسبت به تبلیغات  انجام گرفته می باشد.این قسمت از پژوهش خواننده را با کارها و زمینه های قبلی و همچنین باحیطه موضوع مورد مطالعه آشنا می­سازد. در این فصل آغاز با مفاهیم تبلیغات و کارها انجام شده در این حوزه آشنا می شویم و  درنهایت به جمع بندی فصل پرداخته می­گردد.

 

2-2 مطالعه نظریه های پیرامون تبلیغات

2-2-1- مفهوم وتعاریف تبلیغات

بشر امروز زیر بمباران شدیدی از تبلیغات زندگی می کند. تعداد آگهی های تلویزیونی که فرد در زندگی می بیند به حدی زیاد می باشد که باور آن حتی برای خودمان که زیر فشار چنین حجم غریبی هستیم مشکل می باشد(محمدیان،1385). تبلیغات منحصر به تلویزیون نمی گردد بلکه رسانه های دیگر مانند رادیو، روزنامه، مجله، تبلیغات شهری، اینترنت و… مانند رسانه­های مهم تبلیغاتی محسوب می­شوند.

برای مطالعه مسئله تبلیغات بایستی که در آغاز تبلیغات را لمس نمود و به معنی آن پرداخت. از همان صبح که چشم هایمان را می­گشاییم ، تا شب که چراغ ها و تلویزیون را خاموش کرده و دوباره به خواب می­رویم با هزاران نوع پیام تبلیغاتی اعم از رسانه­ای و غیر رسانه­ای بمباران می­شویم. تبلیغات همه جا هست و به چشم می خورد، حالا در این بازارتبلیغات هرکس بایستی تبلیغات خاص خود را داشته باشد تا از چرخه رقابت و تبلیغات عقب نماند و به اهداف خودبرسد.

ارتباط غیر حضوری که از طریق رسانه­ها در یک زمان مشخص و با یک نیت مشخص و برای یک قشر مشخص ارسال می گردد. تبلیغات خیابانی، علامت‌، نشانه و نوشته­هایی را شامل می گردد که برای اهداف اقتصادی به گونه شخصی و یا دولتی نصب می شوند و در معرض دید مردم قرار می گیرند(محمدیان،1377). تبلیغات با دروغ گویی متفاوت می باشد حال آنکه در پاره ای از مواقع افراد در انجام تبلیغ دروغ را نیز به آن اضافه می­نمایند. آبراهام لینکلن می گوید: گاهی اوقات می توانید همه­ی مردم را گول بزنید ، همیشه می توانیدبعضی از مردم را گول بزنید ، اما همیشه نمی توانید همه ی مردم راگول بزنید.

تبلیغات از نظر لغوی، به معنای «پخش کردن»، «منتشر کردن» و «چیزی را شناسانیدن» می باشد. امروزه این واژه معنایی دقیق‌تری یافته و تأثیر بر عقیده را می‌رساند؛ که در آن هدف، بیش از محتوی اهمیت دارد. این هدف، فراهم ساختن موجبات پیوستن بیشترین شمار ممکن از افراد، به یک ایدئولوژی، حزب، غایت، نظام سیاسی و… می باشد.»

تبلیغات هرگونه ارائه و عرضه ایده­ها یا کالاها یا خدمات که یک واحد تبلیغاتی فرد یا موسسه مشخص انجام می دهد که مستلزم پرداخت هزینه می باشد(کاتلر،2002).

تبلیغات شکلی از روابط غیر شخصی هزینه دار در مورد یک سازمان، محصولات آن و یا فعالیت هایش می باشد که از طریق یک رسانه عمومی،مخاطبان را هدف قرار می دهد.این رسانه گروهی می تواند تلویزیون، رادیو، روزنامه­ها، مجلات، نمایش­های بیرونی، کارت­های اتومبیل و کتاب­های راهنما باشد. هدف نهایی تبلیغ تجاری ایجاد فروش و سود می باشد. برای دستیابی به این هدف، مشتری بایستی اقدام به خرید و خریدهای پیاپی از محصول تبلیغ شده نماید (روستا،1386).

سوالات یا اهداف پایان نامه :

تعیین ارتباط بین توجه افراد نسبت به تبلیغات و ارتقا فروش خدمت در شعب بانک ملی شهر بندرعباس

 

اهداف فرعی:

1- تعیین ارتباط بین باورهای اقتصادی افراد نسبت به تبلیغات و ارتقا فروش خدمت در شعب بانک ملی شهر بندرعباس

2- تعیین ارتباط بین مزایای اجتماعی افراد در تبلیغات و ارتقا فروش خدمت در شعب بانک ملی شهر بندرعباس

3- تعیین ارتباط بین باورهای اخلاقی افراد در تبلیغات و ارتقا فروش خدمت در شعب بانک ملی شهر بندرعباس

4- تعیین ارتباط بین باورهای قانونی افراد در تبلیغات و ارتقا فروش خدمت در شعب بانک ملی شهر بندرعباس

5- تعیین ارتباط بین مفید بودن شخصی تبلیغات و ارتقا فروش خدمت در شعب بانک ملی شهر بندرعباس

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه ارتباط بین توجه مشتریان نسبت به تبلیغات و اندازه ارتقاء فروش خدمت در شعب بانک ملی شهرستان بندرعباس  با فرمت ورد