مطالعه ارتباط بین مدیریت دانش و جهت گیری استراتژیک با در نظر گرفتن تأثیر نوآوری و عملکرد

مفهوم جدید استراتژی و انواع استراتژی

با در نظر داشتن دگرگونی های به وجود آمده و پیشرفت های چشم گیر بشری، پیچیده شدن اوضاع و شرایط حاکم بر جهان و گسترش ارتباطات و بهره گیری بی رویه بشر از منابع طبیعی و اولیه و آلایندگی محیط زیست، استراتژی ابعاد وسیع تری به خود گرفته و مسائلی هم زیرا آلودگی محیط زیست، رشد جمعیت، بهداشت، آموزش و رفاه عمومی و … به عنوان مسائلی فراملی بایستی سرلوحه کار طراحان استراتژی های کلان قرار گیرد (داوری، 1380: 13). مایکل هاروارد معتقد می باشد که اصولا «سیاست بین المللی نمی تواند بدون مفهوم فراگیر و استراتژی بزرگ که همه بتوانند در قالب طرحی گران در آن جای گیرند، اجرا شوند (داوری،1380: 13).

یک سازمان می تواند از 13 (سیزده) نوع استراتژی بهره گیری نماید که عبارتند از :

1- یکپارچگی عمودی به بالا: در این استراتژی به دست آوردن مالکیت یا افزایش کنترل بر سیستم توزیع یا خرده فروشی ها مورد توجه می باشد.

2- یکپارچگی عمودی به پایین: در این استراتژی در نظر داشتن بدست آوردن مالکیت یا افزایش کنترل بر عرضه کنندگان مواد اولیه می باشد .

3- یکپارچگی افقی: به دست آوردن مالکیت یا افزایش کنترل بر شرکت های رقیب مورد توجه این استراتژی می باشد.

4- رسوخ در بازار: در این استراتژی بالا بردن سهم بازار برای محصولات یا خدمات کنونی از مجرای افزایش کوشش هایی که در زمینه بازاریابی انجام می گردد مد نظر می باشد.

5- توسعه بازار: مقصود ازتوسعه بازار عرضه خدمات یا محصولات جدید به مناطق جغرافیایی جدید می باشد.

6- توسعه محصول: مقصود، اجرای استراتژی هایی می باشد که در اجرای آن شرکت می کوشد از طریق بهبود بخشیدن یا اصلاح محصولات و خدمات کنونی بر اندازه فروش بیفزاید.

7- تنوع همگون: شرکت می کوشد محصولات و خدماتی جدید اما مرتبط بر محصولات و خدمات خود بیفزاید.

8- تنوع افقی: شرکت محصولات و خدماتی جدید اما بی ربط، به محصولات و خدمات خود می افزاید و به مشتریان کنونی خود عرضه می کند.

9- تنوع نا همگون: مقصود از تنوع ناهمگون این می باشد که شرکت محصولات و خدماتی جدید اما بی ربط (نسبت به محصولات و خدمات اصلی خود) به بازار عرضه می کند.

سوالات یا اهداف پایان نامه :

  • اهداف علمی:

مطالعه ارتباط بین مدیریت دانش و گرایش استراتژیک در شرکت دخانیات

  • اهداف عملی:
  • شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

ارائه راهکارهایی به مقصود بهبود عملکرد سازمانی و نوآوری از طریق مدیریت دانش و گرایش استراتژیک

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه ارتباط بین مدیریت دانش و جهت گیری استراتژیک با در نظر گرفتن تأثیر نوآوری و عملکرد  با فرمت ورد